Jak napsat příběh/knihu?

19.02.2009 20:22

Tento článek se bude zabývat tím, jak napsat povídku či knihu. Nečekejte nějaké úchvatné rady, které vám pomohou tak, že se zvás stane hned slavný/á nebo úspěšný/á spisovatel/ka. V tomto článku budu popisovat jen ty nejdůležitější věci, které ke psaní potřebujete.

POTŘEBY
  • Nejdříve ze všeho potřebujete papír a tužku či prupisku (také stačí počítač).
  • Dále potřebujete ruku (popř. ruce) abyste vůbec mohli psát ((pokud umíte psat nohama, stačí  vám ke psaní nohy)).
  • Poté je velmi důležité umět nějaký jazyk. Dejme tomu například Češtinu nebo Slovenštinu.
  • No a ze všeho nejdůležitější co potřebujete je příběh. Bez něj byste asi moc zajímavou věc nenapsali.

No, to bychom měli ty nejzákladnější pomůcky. Samozřejmostí je mozek a fantazie, ale to předpokládám za samozřejmé.

O ČEM PSÁT?

No, vlastně můžete psát o čemkoliv. Např. můžete psát o své cestě do zahraničí, o nějakém vašem zajímavém dobrodružství, o někom z okolí, o vašem křečkovi nebo prostě o něčem, co existuje pouze ve vaší hlavě.  V tomto máte prakticky neomezenou moc. Jenže je hlavní, aby to bylo zajímavé. Například psát o tom, že jste šli do školy a náhle jste zakopli, není moc zajímavé. Ale psát o tom, že jste šli do školy a náhle jste zakopli uprostřed přechodu a na vás se řítil autobus, který nechtěl zastavit, to je už trochu zajímavější.

Je lepší, si příběh trochu promyslet. Dá se to i bez přemýšlení, ale v těchto případech se budete zastavovat a přemýšlet co dál (pokud však nemáte talent na psaní příběhů bez přemýšlení). Poté je dobré si někdy při psaní položit otázku: "Je to vůbec zajímavé? Přečetl bych si tohle dobrovolně?" Pokud odpovíde ano, vše je v pořádku (což budete říkat asi pořád), pokud však ne, naskytla se chyba a vy ji budete muset opravit. Opravíte ji tak, že si přečtete znovu vše co jste už napsali, zamysleli se nad tím a upravili tak aby jste na otázku uvedenou výše mohli odpovědět ano.

Také záleží na tom, zda li píšete knihu, nebo povídku. Pokud píšete knihu, je jasné, že příběh bude muset být zajímavý , dlouhý a propracovaný. Zato u povídek stačí krátká zápletaka , která je sama o sobě zajímavá.

JAK PSÁT?

Pište tak, jak to uznáte za vhodné (nejlépe česky nebo slovensky). Nejdůležitější je aby měl text hlavu a patu. Dávejte si pozor na velmi dlouhá souvětí. ty dělají jen velikou neplechu. Stačí krátké jednoduché věty, které jsou srozumitelné a zároveň popohání děj kupředu.

JAK UKONČIT PŘÍBĚH/KNIHU?

Znám na to nejlepší slovo: KONEC.

ZÁVĚREČNÉ PRÁCE

Po dopsání povídky si odpočiňte tak na pět, deset minut. Je důležité nechat mozek chvíli odpočinout, než se vrhnete na poslední fázi a tím je opětovné přečtení. To logicky znamená, že si po sobě text znovu přečtete, opravíte gramatické chyby (samozřejmě ty, které najdete) a kdyžtak upravíte různé věty, pokud nedávají smysl. 

Pokud jste dopsali knihu, je dobré si odpočiniut i několik dní, než si ji přečtete. Urovnají se vám myšlenky a vy budete mít chladnou hlavu na opravování. 

No a to je všechno. Doufám, že jste od tohoto textu moc neočekávali. Jen jsem zde posal hlavní věci, které jsou pro příběh a knihu důležité. Takže doufám, že to chápete a prominete mi, že zde nejsou rady a tipy jak napsat dobrou knihu či příběh.     

 

 

 

Jak napsat příběh/knihu?

Proč

Datum: 30.05.2022 | Vložil: Otázka

Chudáci lidi co nemají ruce a nohy

Jsem rád že žiju

Datum: 12.01.2019 | Vložil: Daniel dojcak

Můj život se změnil když sem zůstal na ulici. Stalo se pak toho strašně moc. Mám to v hlavě. Poprvé mě přítelkyně bodla nožem celou silou do stehna a šla po svém. Ukázala se v nemocnici 3dny později. Měl jsem na malé. 2 operace. Stáhnu jsem u policie obvyneni. Chvíli klid. Přrd vánocema pár let dozadu mne bodla nožem do levého boku nůž se sklouzl po kosti těsně vedle ledviny. Když už jsem chodil po kolenach tj. 20 dní po, mi zavolala rychlou. Přiznala se že to byl nůž a ne sklo na které jsem si lehnul. 3 operace. Policie ji obvynila a dostala zákaz vstupu do areálu kde sme malí skvat a zákaz přiblížit sa ku mne na 200 metrů. "měli zalus o článek i novináři jelikož vyhoštění že skvatu bylo něco nové" pak jsem zašel na intervenční centrum pro nějakou radu. Chvyli jsem byl tvrdéj pak jsem zmeknul. Zas jsem stáhnul obvinění, hrozilo ji pár let. Po čase se narodila holčička o které mi tvrdí že je moje. To už jsme bydleli v bytě. Nezměnila sa. Celý čas pracujem ae ušetřit neumíme. Platí se za ní exexuce a kupuji se nesmysly. Je to na dlouho. Momentálně mám jako zedník v práci utrum takže má v plánu vyhodit mě. To je krásný příběh, ty jizvy na těle mi nedají zapomenout.

17.3.2014

Datum: 17.03.2014 | Vložil: jójo

Good :-D

:)

Datum: 15.02.2014 | Vložil: Knižní inspektor:)

Good

Datum: 08.01.2014 | Vložil: jv

pičovina

Re: uý

Datum: 30.11.2014 | Vložil: Dadík

souhlas
myslí si že jsou vtipný takovým článkem či co

kniha

Datum: 08.10.2013 | Vložil: Eva

Dobrý den chtěla bych se zeptat,chtěla bych napsat dlouhý příběh a udělat z t ho knihu k vydání ven na koho se mam obrátit děkuji předem za odpověd s pozdravem Horáková,prosím odpovězte na můj email www.ewajzek@seznam.cz předem děkuji.

otázky

Datum: 17.08.2013 | Vložil: ta nezajímavá

ahoj jenom by mě zajímalo a ještě by mě zajímalo kolik taková kniha musí mít nejmíň kapitol? potřebuji co nejrychlejší odpověď. děkuji. s pozdravem TA NEZAJÍMAVÁ

Re: otázky

Datum: 16.09.2013 | Vložil: Ol

Kolik bude kapitol, záleží jen na tobě :) Nikdo ti na to přesně neodpoví, jelikož ty rozhoduješ jak bude jedna kapitola dlouhá

Ps:

Re: odpověď

Datum: 29.10.2013 | Vložil: valtonek

Taková kniha by měla mít alespoň 8 kapitol.

1 | 2 | 3 | 4 | 5 >>

Přidat nový příspěvek